Daniel Mühlbach lider av dyslexi, men han har vänt det till en styrka som med facit i handen har tagit honom långt upp på den svenska entreprenörsscenen. Han trotsade sin diagnos och läste industriekonomi vid Luleå Universitet vilket lärde honom att den som aldrig ger upp är den som vinner i slutändan. Idag har han mycket stor nytta av att själv behöva enkelhet då han med enkelheten som kärna i sina verksamheter har skapat ett koncept som gör det lätt för kunderna att handla det de vill ha.
Enkel struktur
Som chef är Daniel Mühlbach mycket strukturerad, och hans behov av enkelhet gör att hans presentationer blir enkla att ta in och därav har en generellt sett större möjlighet till genomslag. Kunder, investerare och samarbetspartners tycker om när en idé framförs på ett enkelt och lättbegripligt sätt, och när ett stort mål präglas av enkelhet kommer fler att få upp ögonen för ett projekt. Daniel Mühlbach har med sitt otvetydiga koncept lyckats charma hela Sverige med sina idéer, och det räknar vi med att han kommer göra många år framöver.
Någonting som dessutom är mycket fascinerande med en av Sveriges främsta entreprenörer är att han med jämna mellan sätter sig i kundtjänsten för att prata med kunderna. På det sättet får han en djupare inblick i Footways verksamhet samtidigt som hans egen utveckling får en skjuts. Kunderna är hans chefer och de som betalar hans lön, så det är alltid en fördel att ha en stor förståelse för hur kunderna tänker och vad det är de eftersöker.
Footway erbjuder ett utbud som omfattar nära på 20.000 unika modeller, och det tillsammans med de snabba leveranstiderna och kostnadsfria returer gör att de är svårslagna på marknaden.
Daniel Mühlbach hymlar inte med att han har haft nytta av att kunna vända sin dyslexi till en styrka, och det är någonting som tveklöst kan fungera som en inspiration för många andra som tror att dyslexi är ett oöverstigligt hinder. En av Sveriges främsta entreprenörer gjorde det till sin fördel och blev en pionjär inom svensk E-handel.